Followers

Saturday, April 30, 2011

Doa Ketika Mimpi Buruk & Baik


Doa Ketika Mimpi Buruk

اللَّهُمَّ إِنِّيْ أَعُوْذُ بِكَ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ، وَسَيِّئَاتِ اْلأَحْلاَمِ.

Ya Allah aku berlindung kepada-Mu dari perbuatan syaitan dan buruknya mimpi. (HR Ibnu As-Sunni)


Doa Memohon Mimpi Baik

اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ رُؤْيًا صاَلِحَةً صَادِقَةً غَيْرَ كَاذِبَةٍ، نَافِعَةً غَيْرَ ضَارَةٍ.

Ya Allah, aku memohon kepada-Mu mimpi yang baik dan benar, tidak bohong, bermanfaat dan tidak berbahaya. (HR Ibnu As-sunni)


Doa Bagi Orang yang Suka Mengigau

لآ إِلهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لا َشَرِيْكَ لَهُ، لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرٌ، سُبْحَانَ اللهِ، وَالْحَمْدُ ِللهِ وَلآ إِلهَ إِلاَّ اللهُ، وَاللهُ أَكْبَرُ، وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيْمِ، رَبِّ اغْفِرْلِيْ.

Tiada tuhan selain Allah, Zat Yang Maha Esa lagi tidak memiliki sekutu. Milk-Nyalah segala kekuasaan dan pujian. Dan Dia Maha Kuasa atas segala sesuatu. Maha Suci Allah. Segala puji bagi Allah. Tiada tuhan selain Allah. Allah Maha Besar. Tiada daya dan upaya kecuali dari Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Mulia. Wahai Tuhanku, ampunilah dosaku. (HR Bukhari, Abu Dawud, Tirmidzi, dan Ahmad. Dalam hadis ini disebutkan bahawa jika orang yang mengigau membaca doa tersebut, maka dosanya akan diampuni)

لآ إِلهَ إِلاَّ اللهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ، رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا الْعَزِيْزُ الْغَفَّارُ.

Tiada tuhan selain Allah Yang Maha Esa lagi Maha Kuasa. Tuhan langit dan bumi, dan Tuhan antara keduanya, Zat Yang Maha Mulia lagi Maha Pengampun. (HR Ibnu As-Sunni)

No comments:

Post a Comment