Followers

Monday, December 20, 2010

Suntikan HPV


1. What is HPV?

HPV (human papillomavirus) is a virus that is common in the United States and around the world and can cause cancer and genital warts. HPV is spread through sexual contact. There are about 100 types of HPV. HPV is the major cause cervical cancer in women and is also associated with several other types of cancer in both men and women. (Source: http://depts.washington.edu/hhpccweb/article-detail.php?ArticleID=340&ClinicID=17)

HPV ini adalah virus yang merebak melalui hubungan seks lebih-lebih lagi seks rambang (promiscuous)

Persoalan kita nak tanya : adakah anda tergolong dalam golongan yang buat seks tanpa nikah, seks rambang atau seks bebas?


2. Why is HPV vaccine recommended for girls 11 to 12 years of age?

It is important for girls to get HPV vaccine before they become sexually active. The vaccine is most effective for girls/women who get vaccinated before their first sexual contact. It does not work as well for those who were exposed to the virus before getting the vaccine. However, most women will still benefit from getting the vaccine because they will be protected against other virus types contained in the vaccine. (Source: http://depts.washington.edu/hhpccweb/article-detail.php?ArticleID=340&ClinicID=17)

Dengan jelas di sini kenapa perlu diberi kepada seawal usia remaja. Supaya apabila mereka melakukan seks (dah tentu tak kahwin), mereka akan dapat diselamatkan. Apa sebenarnya yang mereka nak ajar, iaitu supaya kita juga rosak seperti mereka. Mereka di sini merujuk kepada Barat yang memang sistem mereka sudah rosak, remaja seawal usia sudah melakukan seks bebas. Adakah ini yang kita nak bawa dan ajarkan di Malaysia? Terang-terang mereka ingin menolak taqdir Allah jika melakukan dosa iaitu cuba melawan ketentuan Allah yang akan menurunkan bala/bencana berupa penyakit jika melakukan dosa terutama dosa berkaitan dengan seks.

Sebab itu kita ada hukum yang Allah tentukan bagi pelaku seks tanpa nikah ini, 'rawatan' atau vaksinnya sudah ada. Tetapi orang Yahudi yang mengawal industri pharmaceutical tetap mahu membuat 'ubat' untuk melawan ketentuan Allah yang menurunkan bala/bencana berbentuk penyakit kepada pelaku dosa dan maksiat.

Link berikut ini adalah sebagai bahan bacaan ringan bagi pengamal perubatan yang anti-jew. (http://www.bamboo-delight.com/Anti-Jew%20Medicine.htm)

Yang mudah untuk dibaca lagi, senarai kekuatan jews who run the world. (http://www.goodnewsaboutgod.com/studies/political/jews/jews_run_world.htm)

3. Can HPV be treated?

There is no treatment for HPV. But there are treatments for the health problems that HPV can cause, such as genital warts, cervical cell changes, and cancers caused by HPV. (Source: http://depts.washington.edu/hhpccweb/article-detail.php?ArticleID=340&ClinicID=17)

Persoalan kita : terang-terang tulis HPV tidak boleh dirawat. Sekadar untuk menghilang problem daripada HPV. sahlah, memang tiada rawatan seperti AIDS, hanya 'rawatan' daripada Allah sahaja yang mampu menyelesaikan masalah-masalah yang dilakukan oleh tangan-tangan manusia itu sendiri.

4. Will girls/women be protected against HPV and related diseases, even if they don’t get all three doses?

It is not yet known how much protection girls/women would get from receiving only one or two doses of the vaccine. For this reason, it is very important that girls/women get all three doses of the vaccine. (Source: http://depts.washington.edu/hhpccweb/article-detail.php?ArticleID=340&ClinicID=17)

Persoalan kita : kenapa kelakar sangat kajian dalam ilmu farmasi ini. Tak tahu berapa banyak protection yang dapat jika 1 atau 2 dos sahaja yang didapatkan. Oleh itu, reasonnya untuk dapat full protection, kena 3 dos... bukan ke ada unsur2 penipuan dan ketidakbijakan di situ..

5. Study Reveals Serious HPV Vaccine Problems: Fainting, Blood Clots, Death Among Risks.

Kajian telah dibuat dan report serta tulisan juga boleh di'google' di Internet mengenai perkara ini. Ada ulasan dan laporan daripada pesakit sendiri termasuk juga jawapan daripada doktor untuk mempertahan vaksin ini. Even, ada yang MATI, yang mengandung daripada 42 orang, 18 samaada keguguran atau abnormalities. Baca link di bawah:

a. http://www.naturalnews.com/027017_HPV_HPV_vaccine_blood.html
b. http://articles.cnn.com/2008-07-07/health/cervical.cancer.vaccine_1_hpv-vaccine-gardasil-cervical-cancer?_s=PM:HEALTH
c. http://www.cbsnews.com/stories/2008/07/07/earlyshow/health/main4236581.shtml
d. http://www.usatoday.com/news/health/2008-08-20-hpv-QnA_N.htm
e. http://realchoice.blogspot.com/2007/09/more-hpv-vaccine-problems.html
f. http://realchoice.blogspot.com/2007/09/more-hpv-vaccine-problems.html
g. http://www.sarahiduponline.com/?p=138 --> pandangan ibu kenapa anaknya tidak perlu mendapatkan vaksin

No comments:

Post a Comment